انعقاد دو قرارداد همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه کاشان با شرکت فولاد امیرکبیر

۰۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۵۶ کد : ۹۳۵۲ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۰۲۰
انعقاد دو قرارداد همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه کاشان با شرکت فولاد امیرکبیر

در حاشیه بازدید هیات رئیسه و اساتید مجموعه دانشکده های مهندسی دانشگاه کاشان از شرکت فولاد امیرکبیر، دو قرارداد همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی با موضوعات  "انجام پذیری روش نوین بازیافت اسید و جایگزینی آن با با فرایند موجود بستر سیال" و "طراحی پیاده سازی و پشتیبانی سیستم خودکار تشخیص عرض عیوب سطحی و درجه بندی ورقهای شرکت فولاد امیرکبیر کاشان" به امضا طرفین رسید.

مدیر عامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در این نشست، گزارش عملکرد سال ۹۷ این شرکت را ارائه نمود و نقاط قوت و توانمندیهای شرکت و فرصت های همکاری با دانشگاه را مطرح کرد.

مهندس قنواتی اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه را لازم دانست و افزود: در دنیای امروز، رابطه ای مستقیم بین توسعه تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور برقرار است. به طوری که می توان گفت تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه، دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است خاطر نشان کرد: اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد، موجب پیشرفت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی آنجا داشته باشد.

وی  آموزش و ارتقای دانش دانشجویان و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار و شناخت و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت و به روز نگهداشتن آن را از وظیفه دانشگاه عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر بخش صنعت هم وظیفه دارد، نتایجی را که به کمک تحقیقات از حوزه فناوری به دست آمده در  تولید محصولات خود دخالت دهد و بازار کار اشتغال زایی مفید برای جوانان و افرادی که آموزشهای مرتبط را در دانشگاه ها گذرانده اند  فراهم آورد.

مهندس قنواتی اظهار کرد: اگر توانستیم یک ارتباطی ارگانیک و غیر اجباری بین دانشگاه و صنعت برقرار کنیم، هر دو نهاد از ایجاد این رابطه سود می برند.

رییس دانشگاه کاشان هم در این نشست به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت پرداخت  و در این راستا از افتتاح پارک علم و فن آوری دانشگاه کاشان خبر داد

دکتر عباس زراعت برخی از دستاوردها و افتخارات این دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت صنعت کاشان با بهره گیری از دانش و تجربه اساتید و دانشجویان می تواند  در حرکت از صنعت سنتی به سمت صنعت روزآمد گام های موثری بردارد .

سپس  معاون پژوهشی، رؤسای دانشکده ها، و برخی  اساتید  ضمن تشکر از دیدگاه مثبت مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر، نقطه نظرات خود در جهت بهبود هرچه بیشتر ارتباط دانشگاه و صنعت مطرح کردند .

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان معاونت پژوهشی و فناوری University of Kashan تفاهم نامه ها ۱۳۹۷ Office of Vice-Chancellor for Research and Technology تفاهم نامه همکاری شرکت فولاد امیرکبیر فولاد امیر کبیر کاشان


نظر شما :