کسب رتبه هفتم نظام رتبه‌بندی سای‌ویژنز ۲۰۱۸ در بین دانشگاه‌های جامع کشور

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۰ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۳۳۴

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: در جدید ترین نتایج نظام رتبه بندی سای ویژنز (scivisions ) دانشگاه کاشان در جایگاه هفتم در میان دانشگاه های جامع کشور قرار گرفت.

دکتر مجید منعم زاده اظهار داشت: سای ویژنز (آینده پژوهی علم) یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دنیاست که دانشگاه ها را بر اساس پژوهش، فناوری، نوآوری و آموزش  مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه تاثیر علمی، تاثیر فناورانه و فضای یادگیری شاخص های این نظام رتبه بندی است افزود: دانشگاه کاشان بر اساس این ارزیابی امتیازکل 19/63 (نوزده و ششصت و سه) پژوهش و فناوری و رتبه یک هزار و 145 جهانی را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: در این نظام رتبه بندی همچنین رتبه دانشگاه کاشان در سطح خاورمیانه 51 و در بین کشورهای اسلامی 64 قرار دارد.

نظام رتبه بندی آینده پژوهی علم سای ویژنز www.scivisions.com)  ) در سال ۱۳۹۵ با هدف بهبود علمی مؤسسه ها از طریق سیاستگذاری های آگاهانه و ارزیابی پیوسته پژوهش دانشگاه ها توسط شاخص های درست ومناسب با نگاهی به روندهای جهانی در زمینه های علمی و توجه به نیازهای محلی  در حوزه علم و فناوری به صورت یک طرح آزمایشی بنیانگذاری شده است.