برای اولین بار شاخص هرش (h-index) یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان سه رقمی شد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰ کد : ۱۹۸۲۸ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۵۴۴
برای اولین بار شاخص هرش (h-index) یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان سه رقمی شد

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: دکتر مسعود صلواتی نیاسر عضو هیات علمی دانشگاه کاشان موفق شد برای نخستین بار در دانشگاه کاشان شاخص هرش ۱۰۰ را کسب نموده و با این موفقیت، رتبه هفتم را در بین دانشمندان ایرانی داخل کشور به دست آورد.
دکتر مهدی شبانی نوش آبادی با بیان اینکه شاخص هرش معیاری برای ارزیابی کیفیت فعالیت های پژوهشی می باشد که مبتنی بر میزان ارجاعات علمی به مقالات هر نفر است، افزود: اچ ایندکس  شاخصی عددی است که می‌کوشد بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی دانشمندان را به صورت کمی نمایش دهد.
وی خاطر نشان کرد: این شاخص با در نظر گرفتن تعداد مقالات پر استناد افراد و تعداد دفعات استناد شدن آن مقالات توسط دیگران محاسبه می‌شود.
بیشتر پژوهش های دکتر صلواتی در زمینه های  نانوساختارها، نانومواد، نانوکامپوزیتها، فوتو کاتالیست، ذخیره هیدروژن، سلول های خورشیدی و باتری ها می باشد.
عضو انجمن نانوفناوری امریکا، عضو فدراسیون سرامدان علمی ایران، داشتن سه پتنت در زمینه نانو در امریکا (United States Patent)، دانشمند بین المللی در سه رشته مهندسی مواد، شیمی و مهندسی شیمی، سر دبیر مجله نانوساختارها و کسب مقام های مختلف در جشنواره برترینهای های نانو در سالهای متمادی از دیگر افتخارات دکتر مسعود صلواتی نیاسر است.


( ۲ )

نظر شما :