برگزاری سخنرانی علمی اصول و مبانی کامپیوترهای کوانتومی دانشکده فیزیک دانشگاه کاشان

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۱:۴۳ کد : ۲۲۹۲۲ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۱۰۹

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، سخنرانی علمی اصول و مبانی کامپیوترهای کوانتومی روز سه شنبه 14 آذرماه 1402 با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در محل کنفرانس دانشکده فیزیک دانشگاه کاشان برگزار شد.
دکتر محمد اقبالی آرانی عضو هیات علمی گروه ماده چگال دانشکده فیزیک دانشگاه کاشان در این نشست پیرامون اصول و مبانی کامپیوترهای کوانتومی و اهمیت این نسل از کامپیوترهای فوق سریع، مطالبی ارائه کرد.
وی، ضمن ارائه ی تاریخچه پیدایش ایده هایی که منجر به پیشنهاد این نوع ساختارهای محاسباتی گردیده است، سلسله مباحث اساسی مکانیک کوانتومی مرتبط با این موضوع را مطرح و سپس به معرفی فرآیند حمل اطلاعات بر اساس نظریه ی موجی با بکارگیری قیود اصول موضوعه ی مکانیک کوانتومی اشاره کرد.
در این نشست با مروری بر ملاحظات مربوط به نظریه ی مدارات منطقی که اساس و بنیان اصلی ساختارهای کامپیوتری است، توسعه و تکامل آن نظریات به کمک مکانیک کوانتوم مطرح و نوآوری مکانیک کوانتومی در بسط آنها، ارائه و بر کلیت مسائل ارائه شده حول محور  نیازها و مشکلات نظریه ی لاجیک و توسعه ی ماوراء تصور آن با بکارگیری ملاحظات کوانتومی معطوف گردید.
دکتر اقبالی ضمن ارائه و پیشنهاد چندین حرفه ی دانش بنیان مبتنی بر دانش حافظه ی کوانتومی، نظر دانشجویان و حضار در جلسه را به راه اندازی حرفه های نوین  و اشتغال در این زمینه ها جلب نمود و جلسه با پرسش های بسیار زیاد حضار علاقه مند و پاسخگویی آن توسط سخنران به پایان رسید.


نظر شما :