در راستای تعاملات دانشگاه با جامعه صورت گرفت؛

برگزاری نشست مشترک معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با شورای پژوهشی اداره آموزش و پرورش کاشان

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۷ کد : ۱۹۸۳۰ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۹۲۹
برگزاری نشست مشترک معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با شورای پژوهشی اداره آموزش و پرورش کاشان

 

نشستی با حضور معاون پژوهشی و ارتباطات علمی و مدیر پژوهشی دانشگاه کاشان، معاونین آموزش و پرورش و مدیران پژوهش سرای دانش آموزی و مرکز تحقیقات معلمان کاشان در دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان، ضمن خیر مقدم به اعضای شورای پژوهشی اداره آموزش و پرورش کاشان،  به نقش و اهمیت پژوهش، در برنامه های  آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:  دانشگاه کاشان با توجه به ظرفیت‌های پژوهشی خود آماده هر گونه همکاری جهت پیشبرد اهداف پژوهشی با آموزش و پرورش می باشد.

دکتر شبانی با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاه برای ارتقای سطح کیفی معلمان  و دانش آموزان در حوزه پژوهش  بهره مند گردد،  تاکید کرد:  طی یک برنامه مدون  از دانشجویان تحصیلات تکمیلی  به عنوان سفیران پژوهشی دانشگاه کاشان، جهت کمک در توانمندسازی و آمادگی بیشتر دانش آموزان برای شرکت در مسابقات علمی –پژوهشی و جشنواره ها استفاده شود.

معاون پژوهشی دانشگاه با توجه به درخواست اعضای شورای پژوهشی آموزش و پرورش کاشان مبنی بر همکاری دانشگاه جهت استفاده  دانش آموزان علاقه‌مند از امکانات آزمایشگاه مرکزی و همچنین  برگزاری تورها، سمینارها و کارگاه های علمی بیان داشت:  نگاه دانشگاه کاشان به این موضوعات نگاه تعاملی است و امیدواریم که این جلسه نقطه عطفی در تعامل پژوهشی دانشگاه و آموزش و پرورش کاشان باشد.

در ادامه این نشست، غلامرضا بخشی موحد معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشی  اداره آموزش و پرورش کاشان ارائه کرد.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی  خانم قربانی نیز به بیان  رویکردها و برنامه‌های  پژوهش‌سرای دانش‌آموزی  و همچنین مشکلات آن مرکز  جهت آماده‌سازی دانش آموزان برای جشنواره های علمی - پژوهشی و المپیادهای علمی پرداخت و در ادامه خانم وفقی مدیر مرکز تحقیقات معلمان به ضرورت ارتقای سطح کیفی معلمان با استفاده از ظرفیت دانشگاه کاشان اشاره کرد.

 مسئولان آموزش و پرورش کاشان در این نشست پیشنهاد کردند تا اساتید دانشگاه کاشان اولویت‌های پژوهشی آموزش و پرورش  را جهت رفع نیازهای جامعه، جزء اولویت های  پژوهشی  خود  قرار دهند.

 در راستای امضای تفاهم نامه بین دانشگاه کاشان و آموزش و پرورش، در این نشست مقرر گردید یک شورای پژوهشی در سطح کارشناسان بین آموزش و پروش  و دانشگاه کاشان  با رویکرد همکاری های پژوهشی تشکیل شود.

 


( ۲ )

نظر شما :